Podsvetie Simov: Praktická príručka

Praktická lekcia toho, čo môžete v rozšírení The Sims 3 Cestovná horúčka postaviť vašim Simom k objavovaniu

V The Sims 3 Cestovná horúčka môžete stavať doposiaľ nevídané veci a zdieľať jednoduché, alebo zložité hrobky, skryté jaskyne a katakomby vzniknuté v spolupráci s ďalšími hráčmi Sims. Stavanie hrobiek je úplne novým zábavným prvkom režimu stavby a nakupovania, ktorý obohacuje herný systém o ďalšie doposiaľ nepoznané dobrodružstvo. Aby sme mohli pokračovať v lekcii tvorby dobrodružstva, vybrali sme dodatočné predmety, ktoré môžete používať, a spínače aktivujúce ich určité činnosti na princípe akcie a reakcie. Máme tu pre vás i pár ďalších tipov. Už sa nemôžeme dočkať toho, čo vytvoríte!

The Sims 3 Cestovná horúčkaThe Sims 3 Cestovná horúčkaThe Sims 3 Cestovná horúčka

Nové dodatočné predmety a úpravy stavajúcich

Poznámka: Spínače a aktivované činnosti sa nastavujú v móde nákupu stlačením kombinácie kláves Ctrl + Shift + ľavé tlačidlo myši.

Diera v stene a v podlahe
Diery v stenách a podlahách sú malé, rúnami označené otvory, kde Sim môže nájsť skrytý poklad alebo tajné tlačidlo. Ale pozor na chrobáky, ktoré odtiaľ môžu vybehnúť! Spínač Tajné tlačidlo sa môže použiť k aktivácii činnosti predmetov. Diery v stene a v podlahe sa môžu uviesť do stavu „objaviť“ alebo „zmiznúť“. Tiež je možné do nich ukryť poklady, ktoré tam budú čakať na trpezlivých pátrajúcich Simov!

Platne zámku a kamenné kľúče
Ku každej hrobke by mali byť kľúče! Platne zámku majú spínač Vložiť kľúč, ktorým sa aktivuje činnosť. Najčastejšie ide o otvorenie dverí alebo truhly s pokladom. Platne zámku sa môžu východiskovým spôsobom nastaviť tak, aby do nich pasovali kľúče v tvare srdca, hviezdy alebo kosáku mesiaca. Kľúče je možné nájsť v hrobkách, vo vnútri truhiel, pod hromadami sutín alebo kdekoľvek, kde môžu byť ukryté poklady.

Hromada starých mincí
Hromady starých mincí sú pre Simov skvelou odmenou. U zvláštnych kupcov je za ne možné nakupovať Odmeny pre dobrodruhov. Hromady existujú vo veľkostiach – veľmi malá, malá, veľká alebo obrovská.

Hromada sutín
V jaskyniach a starobylých stavbách musia byť závaly. Blokujú priechody, chodby a skrývajú pod sebou odmeny v podobe Hromád mincí alebo Truhiel s pokladom, ktoré takto môžete schovať. Hromady sutín môžu byť v rohoch, alebo pozdĺž stien, a to vo variantoch so svetlými alebo tmavými kameňmi. Čas od času ich Simovia začnú odhadzovať a dúfať, že pod nimi nájdu tlačidlo alebo poklad. Tvorca hrobky môže nastaviť, ako dlho odkladanie hromady zaberie.

Tajné dvere
Tajné dvere sú skvelé pre ukrývanie tajných častí objektov a prekvapenia pre hráčov. Tieto môžu byť „zamknuté“, „odomknuté“, „viditeľné“, „neviditeľné“ a dokonca „neobjaviteľné“. Viditeľné dvere musia otvárať silní a trpezliví Simovia, zatiaľčo neviditeľné musia byť najprv starostlivo preskúmané. Pokiaľ sú zamknuté, je možné ich otvoriť len spínačom, pretože vyššie popísané stavy spadajú do kategórie Aktivovaných činností. Neobjaviteľné dvere nemožno preskúmať, pretože sa môžu odhaliť iba stlačením toho správneho tlačidla.

Zamykanie a odomykanie dverí
Dvere v hrobkách možno uviesť do stavu „odomknuté“ alebo „zamknuté“. Je to najpriamejšia cesta prehradenia cesty Simovi, dokiaľ nevyrieši hádanku. Jednoduchým príkladom je priradenie aktivovanej činnosti „odomknúť“ zamknutým dverám, ktorá bude prevedená akonáhle Sim šliapne na tlačidlo v podlahe.

Obrí kameň
Tieto kamene sa môžu použiť k blokovaniu vchodu do špeciálnych oblastí alebo celých hrobiek. Je možné ich zničiť len legendárnou sekerou Pangu, ktorú možno nájsť pri dobrodružstve v Číne. Obrí kameň tak funguje ako skvelé lákadlo na hráčov, ktorí sekeru získali, aby sa k vašej hrobke vrátili.

Fungovanie spínačov a príklady obsahu

The Sims 3 Cestovná horúčkaPokiaľ chcete pre ostatných navrhovať nekomplikované a intuitívne priechodné hrobky, je vhodné dodržovať určité zásady. Tento proces je možné upravovať tak, aby čo najlepšie vyhovoval vašej kreativite, ale toto je dobrý spôsob, ako začať.

 

1.) Navrhnite si plán a motív hrobky: Bude to ohnivá hrobka? A čo tak vodné peklo s bazénmi, fontánami a parnými pascami? Skôr, než začnete vymýšľať jednotlivé hádanky a drobné detaily, určite si, kam to či ono umiestnite a aký má byť celkový dojem.
2.) Vybudujte hrobku a umiestnite všetky predmety: Overte si, či sa vaše pasce zmestia do úzkych chodieb, na studne je dostatok miesta a v miestnostiach je dosť priestoru na pohybovanie sochami tak, aby bolo možné vylúštiť hádanky.
3.) Nastavte spínače a aktivované činnosti: Podľa toho, aké zložité, či jednoduché hádanky ste v predchádzajúcich krokoch vymysleli, budete s touto časťou hotoví rýchlo, ale tiež sa u nej môžete pekne zapotiť. Aby všetko totiž správne fungovalo, musia spínače „chodiť“ v určitom poradí.

TIP: Aby hrobka fungovala ako pravé katakomby, musíte priradiť sériu spínačov a aktivovaných činností vybraným predmetom. Tieto príkazy je možné nájsť v móde nákupu stlačením kombinácie kláves Ctrl + Shift a kliknutím ľavým tlačidlom myši na požadovaný objekt. Príklady použitia príkazov vám predvedieme, ale najprv je dôležité povedať, ako sa k nim dopracujete!

Spínače a aktivované činnosti

Keď chcete, aby jedna vec aktivovala nejakú inú, alebo spustiť akciu a vyvolať reakciu, musíte navrhnúť spínač a priradiť mu spustenie činnosti. Váš Sim by mal napríklad po stúpnutí na tlačidlo v podlahe odomknúť dvere.

Podlahové tlačidlo k odomknutiu dverí

1.) Umiestnite dvere.
2.) Umiestnite podlahové tlačidlo.
3.) Zamknite dvere pomocou interakcie klávesmi v móde nákupu.
4.) Použite interakciu „Pridať spínač… našliapnutie“ na podlahové tlačidlo.
  a. Týmto určíte, že spínač je nášľapný.
5.) Použite interakciu „Pridať aktivovanú činnosť… Odomknúť“ na dvere.
  a. Týmto určíte, že aktivovanou činnosťou spínača podlahového tlačidla je odomknutie.

TIPY: Interakcia „Pripojiť aktivovanú činnosť“ sa objaví iba vtedy, pokiaľ je nastavený spínač. Pokiaľ chcete zmeniť aktuálnu funkciu spínača, jednoducho kliknite na objekt a zvoľte „Zrušiť aktuálne prepojenie“. Pokiaľ chcete vidieť aktuálne funkčné spínače objektu, nabehnite naňho kurzorom myši. Zobrazia sa čiary indikujúce prepojené objekty. Pokiaľ chcete zobraziť všetky aktívne spínače, zvoľte „Spínače… vykresliť všetky čiary na parcele“. Pokiaľ chcete spínač zmazať, kliknite na objekt a zvoľte „Spínače…“ s jeho názvom. Pri „Pridávaní aktivovanej činnosti“ sa zobrazia všetky dostupné aktivované činnosti, ktoré ešte neboli u objekte vybrané.

V ďalšom zoznámení s týmto návrhárskym systémom vám predstavíme niektoré bežné objekty v hrobkách a nastavenie, ktoré môžete použiť. Ale pamätajte, ide len o príklady! Spínače a činnosti je možné vzájomne kombinovať a tvoriť obrovskú škálu hádaniek.

Platňa zámku k odomknutiu dverí

1.) Umiestnite dvere.
2.) Blízko dverí umiestnite na stenu platňu.
3.) Umiestnite do miestnosti kľúč.
4.) Zamknite dvere.
5.) Použite interakciu „Pridať spínač… Vložiť kľúč“ na platňu.
6.) Použite interakciu „Pridať možnosť priradenia spínačov a aktivovaných činností“ na dvere.
7.) Použite interakciu „Pridať aktivovanú činnosť… Odomknúť“ na dvere.
Po vložení kľúča do platne sa dvere otvoria.

Vypnutie ohnivej pasce parnou pascou

1.) Umiestnite na podlahu pascu.
2.) Umiestnite druhú pascu čo možno najbližšie k prvej na stenu.
3.) Umiestnite podlahové tlačidlo.
4.) Použite interakciu „Nastaviť typ pasce… Oheň” na podlahovú pascu.
5.) Použite interakciu „Nastaviť typ pasce… Para“ na nástennú pascu.
6.) Použite interakciu „Nastaviť stav pasce… Horiaca a viditeľná“ na podlahovú pascu.
7.) Použite interakciu „Nastaviť stav pasce… Funkčná a viditeľná“ na nástennú pascu.
8.) Použite interakciu „Pridať spínač… Našliapnutie“ na podlahové tlačidlo.
9.) Použite interakciu „Pridať aktivovanú činnosť… Jedenkrát zahorieť“ na nástennú pascu.
Sim nemôže prejsť ohnivou pascou. Avšak keď stupne na podlahové tlačidlo, aktivuje parnú pascu, ktorá ohnivú pascu pokropí vodou. Ohnivá pasca je tak odstránená a Sim môže prejsť!

Použitie posuvnej sochy k vypnutiu pasce

1.) Umiestnite posuvnú sochu.
2.) Umiestnite pascu na podlahu.
3.) Použite interakciu „Zmeniť na viditeľne pohyblivé – (aktuálne: nič)“ na posuvnú sochu.
4.) Použite interakciu „Nastaviť typ pasce… Elektrina“ na podlahovú pascu.
5.) Použite interakciu „Nastaviť stav pasce… Funkčná a viditeľná“ na podlahovú pascu.
Sim pravdepodobne nebude chcieť riskovať stúpnutie na tuto funkčnú elektrickú pascu. K jej deaktivácii ale môže použiť posuvnú sochu!

Použitie posuvnej sochy na podlahové tlačidlo k odhaleniu iného tlačidla odomykajúceho dvere

1.) Umiestnite posuvnú sochu.
2.) Umiestnite dve podlahové tlačidlá (tlačidlá A a B).
3.) Umiestnite dvere.
4.) Zamknite dvere.
5.) Použite interakciu „Skryť“ na tlačidlo B.
6.) Použite interakciu „Zmeniť na viditeľne pohyblivé – (aktuálne: nič)“ na sochu.
7.) Použite interakciu „Pridať spínač… Našliapnutie“ na tlačidlo A.
8.) Použite interakciu „Pridať aktivovanú činnosť… Odhaliť“ na tlačidlo B.
9.) Použite interakciu „Pridať spínač… Zostúpenie“ na tlačidlo A.
10.) Použite interakciu „Pridať aktivovanú činnosť… Skryť“ na tlačidlo B.
11.) Použite interakciu „Pridať spínač… Našliapnutie“ na tlačidlo B.
12.) Použite interakciu „Pridať možnosť priradenia spínačov a aktivovaných činností“ na dvere.
13.) Použite interakciu „Pridať aktivovanú činnosť… Odomknúť“ na dvere.
Pokiaľ Sim stúpne na tlačidlo A, objaví sa tlačidlo B! Ale rýchle zase zmizne, akonáhle Sim z tlačidla A zostúpi. Riešením je posunúť sochu na tlačidlo A, čím sa tlačidlo B stane permanentne viditeľným. Sim teraz môže stúpnuť na tlačidlo B, ktorým odomkne dvere.

5 625x otvorené

3 komentáre pre “Podsvetie Simov: Praktická príručka”

  1. Totodile7625 píše:

    Vždy som mal ambíciu si postaviť vlastnú hrobku, no nikdy som nevedel dojsť nato, čo ako ovplivní a aktivuje, snáď mi toto pomože 🙂 Ale naozaj neviem či zvládnem postaviť nejakú veľkú hrobku, každopádne sa oto pokúsim.

  2. Neznámo píše:

    No to už mi len pomohlo ty debil

  3. super! píše:

    Neznámo:prečo by mal byť ten kto to tam dal DEBIL? keď ti to nepomohlo, načo to vlastne komentuješ? nepochopím takých ľudí… Mne to naozaj super pomohlo…………………….

    A díky 🙂

Pridať komentár

Všetky práva vyhradené. Akýkoľvek vlastný obsah na týchto stránkach – vynímajúc materiálov zverejnených na stránkach TheSims.com resp. inými stranami v oficiálnej spolupráci so spoločnosťou Electronic Arts – je v plnom vlastníctve stránok GAMESIMS.sk. Je zakázané ho kopírovať.